Vilniaus universitetas

MENIU

Naujienos

ERASMUS+ PROJEKTO ABCDE KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS IR KONFERENCIJA

Spalio 11–13 d. VU Botanikos sode šurmuliavo, dirbo ir kūrė mokslininkai, menininkai ir mokytojai iš Airijos, Lietuvos ir Islandijos. Čia vyko kūrybinės dirbtuvės biologinės įvairovės tema, - projekto „Menininkai ir botanikos sodai -  ugdymo inovacijų kūrimas ir plėtra“ (Artists and Botanical Gardens – Creating and Developing Educational Innovation, ABCDE), finansuojamas Erasmus+ fondo.  Kūrybinėse dirbtuvėse mokslas susitiko su menu. Įvairių sričių menininkai, botanikos sodų ekspertai, gamtos mokslų specialistai ir mokytojai eksperimentavo su įvairiomis priemonėmis bei ištekliais, kūrė sąlygas, kurios padiktavo iš anksto nenumatytą ugdymo procesą bei jo eigą.

Skirtingas dirbtuvių programas paruošė trys mokslininkų ir menininkų komandos: menininkė Greta Kardi ir dr. Darius Ryliškis (Lietuva), menininkė Eileen Hutton ir mokslininkė Kate Flood (Airija), menininkė Þorgerður Ólafsdóttir ir botanikas Einar Þorleifsson (Islandija). Net 48 dalyviai, mokytojai iš Airijos, Lietuvos ir Islandijos mokyklų bei darželių, tris dienas mokėsi kartu su specialistais. Biologinės įvairovės tema VU Botanikos sodo Pomologinių kolekcijų grupės specialistai projekto dalyviams paruošė ypatingą rudens gėrybių, – šermukšnių, svarainių, aktinidijų, spanguolių, bruknių, vynuogių ir kt. –parodą ir degustaciją.

Kūrybinėse dirbtuvėse buvo siekiama integruoti patirtinį mokymąsi, dalyvaujamąją pedagogiką ir meninius veiksmus botanikos sodų erdvėse. Eksperimentuojant buvo kuriama naujoviška mokomoji medžiaga pradinių ir pagrindinių klasių mokiniams. Mokymų turinys apjungė kūrybiškumą ir nuodugnią gamtos pasaulio analizę ir suteikė mokytojams įrankius, padedančius padidinti mokinių įsitraukimą ir susidomėjimą gamtos mokslais. Patirtinį mokymąsi botanikos soduose panaudojus kaip pedagoginę priemonę, mokiniai labiau įsitraukia, atsiranda įvairesnių mokymosi galimybių ir estetikos. Todėl kūrybinėse dirbtuvėse buvo siekiama užmegzti dialogą tarp gamtos mokslų specialistų, menininkų ir mokytojų.

Spalio 14 d. kūrybinį ir edukacinį vyksmą sode užbaigėme tarptautine edukacinių erdvių konferencija „Biologinė įvairovė ir menas: mokyklų edukacinių erdvių galimybės“, kurią  organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras kartu su Vilniaus universiteto botanikos sodu ir ABCDE projekto partneriais. Konferencijos tema – mokyklų edukacinių erdvių bei gamtinių meninės raiškos elementų kūrybinis pritaikymas, dalykinių jungčių paieška ir panaudojimas. Renginys sukvietė virš 120 mokytojų ir edukatorių iš įvairių Lietuvos ugdymo įstaigų.

Organizatorių vardu konferencijos dalyvius pasveikino Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro l. e. direktoriaus pareigas Gitana Viganauskienė ir VU Botanikos sodo Komunikacijos ir paslaugų skyriaus vadovė Aida V. Dobkevičiūtė.

Konferencijoje dalyviai susipažino su naujausiomis tendencijomis, idėjomis ir siūlymais, kaip kurti mokyklų edukacines erdves bei kokiais inovatyviais metodais skatinti vaikų kūrybiškumą ir gamtos pažinimą. Mokslininkas, edukologas, Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius dr. Sergejus Neifachas kartu su Leonu Kleniausku, darželio STEAM laboratorijos vadovu, pristatė savo sukauptas patirtis ir inovacijas. Tarptautinės organizacijos InSEA (The International Society for Education through Art) valdybos narė Dr. Patsey Bodkin pristatė draugijos veiklas ir patirtis.

Tarptautinio projekto ABCDE kūrybinių dirbtuvių ir jų rezultatų pritaikymu ugdyme pasidalino švietimo specialistai iš Islandijos, Airijos ir Lietuvos. O projekto ABCDE vadovė Ásthildur B. Jónsdóttir pristatė pirmuosius projekto rezultatus pranešime „Menininkai ir botanikos sodai – ugdymo inovacijų kūrimas ir plėtra“.

Apie augalų ir žmogaus ryšį papasakojo botanikė, VU Gyvybės mokslų centro Biomokslų instituto mokslininkė ir dėstytoja dr. Radvilė Rimgailė-Voicik. Kas yra fitografija ir kaip ji gali būti naudojama šiuolaikinės edukacijos procese supažindino menininkė, Vilniaus fotografijos meno centro vadovė Dovilė Dagienė.

Dalyviai iš 16 Lietuvos mokyklų ir darželių ne tik stebėjo konferenciją, bet ir pristatė savo patirtį bei idėjas stendiniuose pranešimuose. Juose atsispindėjo originalūs sumanymai ir praktinės patirtys, kaip vidaus ir lauko edukacines erdves padaryti naudingas ir patrauklias įvairaus amžiaus vaikams ir sėkmingai jas pritaikyti ugdymo procese. Dalyvių stendinius pranešimus pakomentavo Vilniaus miesto savivaldybės ekologė dr. Ona Motiejūnaitė.

Konferencijos pabaigoje buvo apdovanotos Mokyklų edukacinių erdvių 2022 metų konkurso nugalėtojos. Trims dešimtims mokyklų buvo įteiktos nugalėtojų lentelės ir dovanos. Dar penkios ugdymo įstaigos, kurios šiais metais nepateko tarp nugalėtojų, bet išsiskyrė originalumu, savitumu, taip pat buvo paminėtos ir apdovanotos.

NUOTRAUKŲ GALERIJA